Wednesday, December 22, 2010

Spirit of the Coins

Assalamualaikum & Salam Sejahtera.

Ini adalah blog yang aku wujudkan bagi berkongsi kegilaan aku pada hobi mengumpul duit syilling (coins). bukan niat mahu menunjuk2, apatah lagi menunjuk pandai mengenai hobi ini. sejujurnya aku masih baru dalam dunia mengumpul coins ini, baru beberapa tahun. dari mengumpul coins, aku kumpul juga token, dan sekarang dah berjinak2 juga dengan duit kertas.

macam aku beritahu, aku bukanlah pengumpul tegar. aku kumpul bila ada wang lebih, bila ada kesempatan, bila ada minat dan bila aku suka. aku tidak hanya menumpu pada coins yang mahal, bernilai tinggi, tulen atau cantik. aku kumpul kerana aku sukakan bentuk, hiasan, peristiwa dan cerita yang hendak disampaikan melalui coins itu. aku tidak peduli sama ada ia tulen, replica atau palsu. cukuplah sekadar ianya cantik dan bernilai dimata aku. pun begitu, jika aku hendak membeli sesuatu coins, mana mungkin aku membayar harga yang tinggi untuk coins replica atau palsu.

aku mengalu2kan persahabatan, perkongsian maklumat, teguran dan sebagainya dari rakan2 yang turut meminati hobi ini. coins dan duit kertas yang aku siarkan adalah dari koleksi peribadi. jika ada yang berminat membelinya atau menukarkannya dengan koleksi mereka, hubungi aku di damak_76@hotmail.com

selamat dirasuk oleh kuasa syiling.

No comments:

Post a Comment